Uniwersalna wędka dla początkującego wędkarza


 Cześć

 Przeglądając internet, szczególnie w społeczności facebookowej pojawiają się częste pytania odnośnie sprzętu wędkarskiego jaki wybrać na początek. Widełki budżetu są dosyć wąskie.
Dziś pokażę wam kilka zestawów uniwersalnych, dzięki którym komfortowo połowicie metodą spławikową, porzucacie gumami oraz metodą gruntową (lekki grunt). Jednak nie będzie to to samo co sprzęt za 200 zł czy 500 zł lecz określicie, się która metoda wam lepiej pasuje by można było później zainwestować więcej pieniędzy.



Podstawową uwagą dotyczącą wyboru pierwszej wędki są jej dane techniczne.
Zalecam długość do 3 m(chociaż nieco dłuższą obsłużymy spławik i grunt) przy ciężarze wyrzutu do 30g. 


kliknij w link









 Powyżej przedstawiłem propozycję wędek, wydaje mi się, że najlepszych jak na sam początek. Wędki podzieliłem na trzy grupy pierwsza grupa to kije dłuższe do 3,5m idealnie nadadzą się na spławik jak i grunt, środkowe jak i te ostatnie będą odpowiednie do wszystkich trzech metod wędkarskich a mianowicie spławik, spinning, grunt. Te krótsze lepiej się nadadzą do spinningu niż na spławik.

Oczywiście samymi kijami nie damy rady łowić, więc zaproponuje wam jeszcze kołowrotki

Nastawiając się na metodę gruntową wybrał bym kołowrotek z wolnym biegiem albo z tylnym hamulcem (sam w wędkarstwie karpiowym preferuję przedni hamulec ale to opiszę innym razem)
Kilka propozycji 

ROBINSON KOŁOWROTEK LUXOR 




 DO METODY SPŁAWIKOWEJ JAK I SPINNINGU MOŻEMY UŻYĆ ZARÓWNO KOŁOWROTKA Z TYLNYM JAK I PRZEDNIM HAMULCEM. OCZYWIŚCIE PREFERUJĘ TYLKO KOŁOWROTKI Z PRZEDNIM HAMULCEM I TAKIE Z CZYSTYM SUMIENIEM MOGĘ POLECIĆ. Ale niema się czym sugerować przy wyborze mamy już sprawę indywidualną, wszystko zależy od naszego przyzwyczajenia.

POD SPODEM KILKA PROPOZYCJI, Wybrałem TAKIE jakie bym sam kupił

Przedni hamulec






Tylny hamulec



Podsumowując. Przedstawiłem wam kilka wariantów dotyczących wyboru kija wraz z kołowrotkiem, przeważnie wszystko można połączyć ze sobą. Dużo widziałem nad wodą, ludzie jak i znajomi dawali sobie radę nawet połączeniem kołowrotka z wolnym biegiem do wędki 2m. Oczywiście, że można tak zrobić, żadnego mandatu nie dostaniemy za to. Jest jednak dosyć istotna sprawa, że w przypadku kołowrotka z wolnym biegiem (są już troszkę większych rozmiarów) będzie bardzo ciężko i niedostatecznie używać go do łowienia na spinning. 

Jestem pewien, że jeśli złożycie zestaw z którymś z tych przedmiotów będziecie zadowoleni. Wydając ok. 100 zł lub więcej, dbając o sprzęt jesteście w stanie utrzymać go na kilka sezonów.

Mam nadzieję, że pomogłem jeśli macie jakieś pytania piszcie w komentarzach pod spodem. 

Pozdrawiam 
Mateusz 






Komentarze

Popularne posty